Hashtagi na instagramie

Hasztagi czy hashtagi? Od tego zacznijmy. Jak kto woli chyba, nie? 😉 A tak na poważnie, hasztagi to po prostu polska forma, która jest używana równie często, jak angielski odpowiednik – hashtagi. Zapraszamy do przeczytania wpisu o tym, jakie hashtagi w 2021 roku będą popularne, jakie hasztagi będą najpopularniejsze i jakie w 2021 mogą zwiększyć zasięgi.

AKTUALIZACJA: Kliknij tutaj aby przeczytać najnowszy artykuł o hasztagach

Czym jest hasztag, czy też po angielsku hashtag? Jest to słowo po znaku #, które w jakiś sposób definiuje zdjęcie, post czy też komentarz. Hasztagiem może być zatem również podsumowanie jakiegoś postu.

Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych w 2021 nie jest łatwym zadaniem, jeśli to oficjalny profil naszej firmy. Dodatkowo jeśli sami chcemy się wypromować, działamy jako artyści, świadczymy jakieś usługi, a Instagrama używamy do promocji, zdobywania zasięgów i klientów, sytuacja staje się jeszcze trudniejsza. Każdy nasz krok jest nie tylko wirtualnie zapisywany, ale ma również bezpośredni wpływ na postrzeganie całego profilu. Dlatego nie ma tu miejsca na żadne błędy, zwłaszcza zaś na te najczęściej popełniane, czyli dotyczące rzeczy z pozoru błahej: hasztagów na Instagramie.

Rola instagramowych hashtagów

System hashtagów opracowany na potrzeby Instagrama jest niezwykle rozbudowanym i zaawansowanym algorytmem. To on decyduje o kolejności wyświetlania zdjęć albo filmików pod konkretny hashtag (słowo kluczowe), a tym samym o napędzaniu wstawiającym je profilom popularności i zasięgów. Sama rola, jaką odgrywają hashtagi IG, opiera się w dużej mierze na targetowaniu odbiorców. Mówiąc obrazowo, hasztagów używa się po to, aby trafić do konkretnej grupy internautów zainteresowanych daną tematyką. Zdjęcie opatrzone w hasztagi Instagram związane ze sportem i aktywnością fizyczną przyciągną miłośników biegania, piłki nożnej, kolarstwa; z kolei hasztagi krążące wokół tematyki mody, projektantów i modelek będą przyciągały fanów nowoczesnych i modnych ubiorów. Dobrze dobrane hasztagi na Insta to pierwszy krok w budowaniu popularności profilu, ale i skupianiu wokół siebie internautów, którzy będą mieli realny wpływ na jego rozwój.

hasztagi

Wybieramy popularne hashtagi IG

Tylko jak wybrać dobre hashtagi na IG? Spośród których propozycji wybierać? Ile ich powinno być i w jakim języku? Mając już gotowy wpis na Insta, czyli świetną fotkę albo ciekawy filmik lub Insta Story, trzeba je odpowiednio otagować. To właśnie dzięki tagom nasz wpis znajdzie się w zasięgu potencjalnych odbiorców zainteresowanych tematyką, w której działamy. Wybierając hashtagi na Insta należy bezwzględnie pamiętać o kilku zasadach:

– nie wybierać tylko tych popularnych, ale również mniej znane, wręcz niszowe; nie mają ogromnych zasięgów, ale trafią do odbiorców faktycznie skupionych na tym, co robimy i znających się w tym temacie,

– nie przesadzać z liczbą hashtagów IG; serwis pozwala na dodanie aż 30, ale nie oznacza to, że aż tyle mamy ich wpisywać, granica 10-15 to optymalne maksimum, które nie sprawia wrażenia spamu,

– nie ograniczać się do jednego języka; warto dodawać hashtagi po polsku i angielsku, dzięki czemu trafi się do większej grupy odbiorców,

– zachowywać ich tematyczność (!), ponieważ niestety wciąż nie brakuje wpisów opatrzonych hasztagami z zupełnie innej dziedziny; to sztuczne pompowanie odwiedzin,

– można posiłkować się listami popularnych hashtagów (trendami) i wybrać te, które pasują do naszego wpisu,

– można też zdać się na doświadczenie ekipy z realfollow.pl i pozwolić im załatwić sprawę za nas.

Hasztagi – oddziaływanie na odbiorców

hashtagi
Jak hashtagi wpływają na odbiorców? Do czego w ogóle służą? Jak się okazuje – są bardzo ważne w mediach społeczniościowych.

Przede wszystkim można jednak zadać sobie podstawowe i najprostsze pytanie: po co są te całe hashtagi Instagram, do czego służą i dlaczego w ogóle należy je stosować? Przecież mając grono odbiorców (followersów) nie trzeba im dodatkowo opisywać, co jest na zdjęciu albo filmiku. A jak już jesteśmy w temacie – nie zapominajcie, że opisy do zdjęć to również podstawa. No właśnie – kluczową kwestią pozostają obserwujący na Instagramie, do których można dotrzeć za pomocą stosowania odpowiednich hasztagów. Mówiąc wprost: jeśli chcemy mieć więcej followersów i zwiększać swoje zasięgi oddziaływania, musimy korzystać z pomocy hashtagów, dzięki którym trafimy do nowych odbiorców. A tym samym powiększamy swoje szanse na to, że ktoś polubi nasz profil, zacznie go obserwować i zaangażuje się w jego rozwój poprzez branie udziału w dyskusjach, komentowanie i lajkowanie.

Mierzenie zasięgów a hashtagi IG

Dla znawców metod działania social mediów i algorytmów, które sterują wyświetlaniem wpisów (postów) w takich serwisach jak Facebook, Instagram a nawet YouTube, nie jest żadną tajemnicą, że przy publikacji treści hashtagi mają szczególne znaczenie. To one decydują o tym, do jakiej kategorii tematycznej zostanie zakwalifikowany wpis, kto go obejrzy albo jak długo będzie wyświetlał się w „topce”.

popularne hasztagi

Dobrze dobrane Insta hashtagi pozwalają właścicielowi konta niejako sterować potencjalną grupą odbiorców oraz zwiększać swoje zasięgi oddziaływania na kolejnych internautów.

Jak to działa?

Łatwo to wyjaśnić na prostym przykładzie: prowadząc profil o zwierzętach należy się posiłkować hashtagami związanymi właśnie ze zwierzętami. Nawet jeśli kusi nas użycie tagu o wakacjach czy modzie, bo mają olbrzymie zasięgi (i obserwują je miliony osób), to takie działanie nie przyniesie pożądanych skutków. W najlepszym wypadku nasz wpis zostanie zignorowany przez odbiorców; w najgorszym frustrowani internauci zablokują nasz profil, aby nie widzieć spamerskich wpisów z fałszywymi tagami. Dlatego zamiast stosować na siłę najpopularniejsze hashtagi na Instagramie, mimo że nie pasują do tematyki konta, lepiej poświęcić chwilę na ich właściwe dobranie.

Hashtagi IG a popularność

Bez wątpienia Insta hasztagi w 2021 przyczyniają się do wzrostu popularności profilu. System działania jest prosty:

1. Wrzucany wpis opatrzony tematycznymi hashtagami ląduje w swoistym agregacie treści na Instagramie, gdzie skrypt „wrzuca go” do konkretnej kategorii (czyli wyświetla w wynikach wyszukiwania pod dany hashtag).

2. Osoby obserwujące ten hasztag widzą od razu nowy wpis, zdjęcie lub filmik, którego autor opatrzył go danym tagiem. Również wyszukując wpisy po hasztagach mogą się natknąć na ten wrzucany przez nas.

3. Zainteresowane wchodzą na profil, przeglądają go, zapoznają się z zawartością…

4. I jeśli przypadnie im do gustu – dają lajki pod zdjęciami albo zaczynają obserwować całe konto.

najlepsze hashtagi

Dlatego tak ważne jest, aby Instagram hasztagi 2021 były tematycznie dopasowane do treści wpisu. To nie tylko zwiększa szanse na podjęcie przez internautę działań (wejścia w zdjęcie, zalajkowania, obserwowania), ale i pokazuje, że właściciel profilu traktuje go z szacunkiem. Uporczywe posiłkowanie się hashtagami niezwiązanymi z tematyką wpisu jest nie tylko spamerskie, ale przede wszystkim obraźliwe dla internautów szukających konkretnych treści pod konkretnymi tagami.

Ilość hashtagów ma znaczenie…

Jak wyżej wspomniano, Instagram pozwala na opatrzenie jednego wpisu aż trzydziestoma różnymi hashtagami. To ogromne pole do popisu, zwłaszcza gdy chcemy dotrzeć do naprawdę dużej grupy osób. To również wielkie możliwości marketingowe, bo jeden wpis z tyloma hashtagami IG można kierować do różnych odbiorców poprzez umiejętne dodawanie tagów. Nie oznacza to jednak w żadnym razie, że zawsze musimy uzbrajać nasze posty w 30 różnych haseł. Wręcz przeciwnie! Ich mniejsza liczba, ale za to trafniej dobranych, tematycznych, niekiedy bardzo niszowych (i wyszukiwanych przez wąskie grono odbiorców) potrafi zdziałać więcej niż nawet cała trzydziestka, ale wybrana pod kątem popularności a nie właściwej tematyki. Także sam algorytm Instagrama nieco łagodniej i przyjaźniej patrzy na wpisy z mniejszą ilością tagów i rzadziej „nagradza” je banami za ewentualny spam.

hasztagi na insta

… ale jakość jest ważniejsza

Zamiast skusić się na często bezsensowe dodawanie hashtagów, które nic nie wnoszą, warto skupić się na tym, aby wybrać najbardziej tematyczne i wartościowe dla naszego profilu słowa kluczowe w tagach. W pierwszej kolejności muszą być to Instagram hashtagi, które bezpośrednio odnoszą się do treści wpisu albo zdjęcia. Słowa, które opisują to, co chcemy przekazać oraz wskazują na grupy odbiorców, do jakich chcemy trafić. 

Hashtagi okazjonalne i „prywatne”

Specyficzną formą hasztagów są te nawiązujące do jakiegoś wydarzenia, akcji społecznej, apelu. Nie służą do zdobywania zasięgów samych w sobie, ale na zwrócenie uwagi na konkretny problem. Mają przy tym pomóc zainteresowanym osobom w szybkim znalezieniu tematycznych treści związanych z całą akcją. Najbardziej znanym hasztagiem dotyczącym tego zjawiska jest #metoo promowany od lat w mediach społecznościowych. Drugą grupą są hashtagi IG o czysto prywatnym znaczeniu, które są zrozumiane dla niewielkiej grupy osób. Ich używanie w dużej mierze służy do komunikacji wewnętrznej w serwisach tego typu.

hashtagi instagram

A co z topką popularnych hasztagów?

W takim razie jaki sens mają te wszystkie listy pokazujące aktualne popularne hashtagi Insta? Dlaczego działają różne rankingi z bieżącymi trendami najczęściej używanych tagów i to z podziałem na kraje i języki? Przede wszystkim to bardzo przydatne narzędzia dla influencerów oraz marketingowców, ale zwykłemu Kowalskiemu, który prowadzi profil dla siebie, a nie pod działania biznesowe, raczej na niewiele się przydadzą. TOP popularnych hasztagów na Instagramie pozwala specjalistom określić, które tagi są trendy i które warto zastosować w swoich wpisach, aby zwiększyć potencjalne zasięgi. W dużej mierze takie zestawienia pokazują również aktualną modę panującą wśród internautów danego kraju a dotyczącą najbardziej pożądanych treści do przeglądania na Instagramie. To z kolei wskazówka dla nowych kont (lub starych, które chcą się przebranżowić), jaką tematykę warto obrać i w jakiej dziedzinie się poruszać, aby zebrać jak najwięcej followersów.

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

RealFollow
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart